sâmbătă, 26 mai 2012

6 luni de abstinență

 
Uite că au trecut 6 luni de când am spus adio fumuri. Destul de repede, aș zice eu și oarecum destul de ușor. Să vedem cât o să mai rezist. Cum e la 6 luni fără țigări? Hmm! Să vedem …
Să începem cu cele bune:
- Dorm mai bine, nu mă mai trezesc în permanență obosită;
- Dimineața nu mai simt gustul ăla de 2 lei și nici nu mai sunt cu ochii lipiți până la primele înghițituri de cafea;
- Am redus și cafeaua. Mai sunt zile în care mai beau una-două, dar nu e zilnic;
- Nu mai miros ca o bodegă, nici pielea mea, nici hainele. Pielea și-a schimbat și culoarea și textura. Uneori chiar remarc că am ”bujori în obrăjori”, vorba cântecului, ceea ce e o noutate pentru mine;
- Dinții mei au un aspect mai bun, sunt mai albi;
- Până și casa miroase mai bine și nu mai e nevoie sa spăl perdelele cel puțin o dată pe săptămână, cum făceam înainte;
- Pungile de sub ochi aproape au dispărut;
- Nu mai obosesc din doi timpi și trei mișcări, iar etajul II nu mi se mai pare FSN-istic de departe;
- Am mai mulți bani în buzunar, ceea ce nu e o chestie de neglijat în zilele astea.
Pentru cineva care fumează câteva țigări pe zi, poate nu remarcă nimic din toate astea, pentru mine, însă, care săream lejer de un pachet pe zi, semnele sunt mai mult decât vizibile.
de pe net
Să le vedem și pe cele rele, că nu pot fi toate bune, normal. De fapt nu e decât una: am luat niște kilograme în plus, cu care mă lupt din greu și deci, inevitabil, trebuie să fiu atentă la ce mănânc și cât mănânc, chestie care nu se întâmpla înainte. Am început să mă uit lung la ciocolată și înghețată, dulciurile mele favorite, să înghit în sec și să trec mai departe, oprindu-mă la raionul de fructe de unde îmi cumpăr niște mere, care, deși le urăsc, îmi satisfac pofta de dulce. Am început să îmi cumpăr încălțăminte fără toc și să zic ”tai-tai”oricărui mijloc de transport, alegând să merg pe jos ori de câte ori e posibil. Cum era zicala aia? Mersul pe jos face piciorul frumos, nu? Mă consolez eu cu ideea … Mă omor cu alergatul, bicicleta și mers kilometri pe jos, mi se urcă sângele la cap de fiecare dată când mă urc pe cântar și îl ameninț tot de fiecare dată că deschid fereastra și îi arăt cum e aerul la nivelul solului. E o provocare, e mai greu decât fumatul, clar :)
Aaa și mai e o chestie pe care eu o încadrez la dezavantaje, alături de kilograme: mi s-a ascuțit mirosul !!! Da, ăsta poate fi un dezavantaj când mai ai de a face cu persoane care transpiră în exces sau cărora apa, săpunul și pasta de dinți le sunt complet străine.
Mai am momente în care aș da regatul meu pentru o țigară, mai sunt momente în care mă bucur că nu mai am țigări prin casă, căci mă bate gândul să trag doar un fum (fumătorii cunosc senzația). Nevoia asta stringentă apare, de regulă, când sunt nervoasă și/sau stresată, în momentele alea în care în loc să iau vreun idiot de beregată, îmi aprindeam o țigară și trăgeam cu sete. Și mai sunt momente în care aroma unei țigări bune face să îmi freamăte nările și inspir cu sete. În astfel de momente încă îmi zic: ”Doar un fum!”.

16 comentarii:

  1. Am 17 ani de cand nu mai fumez si nu regret nici o zi ca m-am lasat, fumam din clasa a III-a. In fiecare dimineata, o lingura de otet de miere si mere in jumatate de pahar de apa ar trebui sa ajute si cu kilogramele daca poti face miscare. Ma uit la copii si ma bucur enorm ca nu i-am intoxicat nici macar o zi cu fum. Numai bine iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Robert, felicitari! 17 ani e o viata de om. eu am mai facut o pauza de vreo 5 ani dupa care le-am luat iar intr-un moment de slabiciune.

      Ștergere
  2. Pai... sa ne auzim si peste 6 ani, tot cu aceleasi noutati despre... fumuri.
    Felicitari! Ai vointa si asta e bine. De doua ori felicitari! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) heiiiiiiiiiiii ma bucur tare ca mai dai un semn. multumesc. sper sa rezist 6 ani :)

      Ștergere
  3. si eu ma las:)) nu fumez demult, fumez intre niciuna si 12 pe zi si ma voi lasa in vara, apoi doar la petreceri si excursii evident fara parinti:)) si sper sa nu ma ingras ...:-s

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca reusesti sa nu fumezi o zi, e perfect, inseamna ca inca nu esti dependenta si iti va fi usor sa te lasi, daca vrei. si mama fuma la ocazii speciale, la o petrecere ... chestii de genul asta, dar un fumator inrait nu poate sa faca asta. el ori fumeaza ori se lasa de tot.
      de fapt, tu alegi ce vrei sa faci. e viata ta si tu decizi. si nu te teme, la varsta ta kilogramele se pierd usor :)

      Ștergere
  4. Felicitari! Eu concluzionez ca ai intinerit cu 6 luni, daca imi dai voie! Bujorii din obrajori nu-s de lepadat, iar eforturile pe care le faci - miscare, plimbari, ar trebui sa faca parte din ritualul zilnic al oricarui om sanatos si normal! Asa ca te felicit pentru reusita si iti doresc sa o tii tot asa! >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))) tu esti o draguta ca intotdeauna. da am intinerit cu 6 luni, poate, dar cu perspective clare pentru a lua locul lui Dumbo (in greutate :))
      multumesc

      Ștergere
  5. nu s0a ascutit mirosul, l-ai recapatat.mucoasa nazala si papilele gustative sunt grav afectate de fumat. stai sa vezi ce fain e cand isi revine si gustul :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. adica o sa mananc mai cu spor pentru ca simt intr-adevar savoarea alimentelor? in cazul asta, m-am nenorocit! :)mi-a crescut moralul brusc.

      Ștergere
  6. Asta da realizare! Felicitari de zece ori! Acum sa vad cand o sa-mi fac curaj sa spun si eu STOP, ca o tot aman. Stiu ca am puterea interioara de a o face, daca imi pun in cap, dar inca dau zilelor curs si imi spun ca.. lasa c-o s-o fac eu :D
    Ah, si multumesc pentru blogroll. Am fost uimita sa ma regasesc printre blogurile tale! :flowers:

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Rose, si pentru cuvinte si pentru vizita. te am in blogroll pentru ca imi place stilul tau. toti cei care sunt acolo, sunt acolo pentru ca imi plac.
      in legatura cu fumatul, fiecare dintre noi poate sa se lase daca vrea :) dar fiecare trebuie sa decida singur. sa aleaga si data si locul :). si apoi ... poate sa nu se lase. e decizia fiecaruia.

      Ștergere
  7. Felicitari. Tot inainte.
    Am primit de 1 iunie de la niste copii de gradinita un mac de hartie creponata. M-am gandit la tine si macii tai, si coltul tau de joaca :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. un mac? ce frumos! e adevarat ca sunt cam bolnava cu macii :)))
      multumesc. sper sa ma tin de treaba :)
      le-am cam lasat in paragina pe toate si Coltul de joaca si pe celelalte ca sunt ocupata cu alte cele. mai arunc cate un ochi pe la voi, ceilalti :)

      Ștergere
  8. Felicitari! Si la mai mare!
    Noi nu suntem fumatori, dar avem prieteni care au incercat de cateva ori sa se lase si n-au reusit inca. Asa ca stim cat e de greu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc. serios ca e mai grea lupta cu kilogramele decat cu pofta de tigara :))

      Ștergere