luni, 25 februarie 2013

Filme de văzut 7 - Some Like It Hot

 
sursa foto
Îmi plac filmele vechi, alea alb-negru. Poate pentru că prezintă o altfel de lume, o lume care din multe puncte de vedere pare mai atrăgătoarea decât cea de azi, unde, cu toate oportunitățile și câștigurile în orice domeniu, au început să lipsească tot mai des chestiile simple, dar esențiale.
Un astfel de film, care se află pe lista mea de favorite, este Unora le place jazzul(titlu original “Some Like It Hot”) din 1959 cu Marilyn Monroe, Tony Curtis și Jack Lemmon.
Deși Jack Lemmon e abia al treilea în ordinea distribuției, el face tot filmul. Dacă nu ar fi fost el, cred că cu greu aș fi putut numi comedie acest film. În general sunt puține comediile la care reușesc să mă amuz cu adevărat, dar aceasta e una dintre ele, iar Jack Lemmon face un rol magistral în Daphne, alias Jerry. Marilyn Monroe e prea pisicită, în opinia mea, poate nici rolul nu o ajută … Tony Curtis, băiat frumos, cu talent. Combinația? O comedie spumoasă care nu-și pierde din farmec nici după mai bine de 50 de ani de la lansare, un film pe care l-am văzut de mai multe ori fără să mă plictisesc. Hmm! poate doar scena de amor dintre Curtis și Monroe pe iaht e un pic …boooring, dar restul compensează din plin. E un film bun pentru încărcare bateriilor. 
 

2 comentarii:

  1. Eram copil cand l-am vazut la TV. Daca il recomanzi, va trebui sa imi gasesc timp sa il revad. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie mi-aplacut. Chiar am ras cu pofta, lucru care il fac destuk de rar la filme. De regula se termina filmul si eu ma intreb unde a fost comedia...

      Ștergere