marți, 7 mai 2013

Banii și fericirea


Se spune că banii nu aduc fericirea.
"Banii ne pot da confortul și siguranța, dar ei nu cumpără fericirea. Banii cumpără patul, dar nu și odihna, cumpără lingușitori, nu prieteni. Cumpără cadouri pentru o femeie, dar nu-i cumpără iubirea. Cumpără biletul la petrecere, dar nu bucuria. Plătește taxa la școală, dar nu arta de a gândi.

Trebuie să câștigi ceea ce banii nu pot cumpăra, dacă nu, vei fi un mizerabil, chiar dacă ești milionar."
… și totuși:
sursa foto




19 comentarii:

  1. Eu am zis mereu ca-i mai usor sa plangi intr-un BMW decat pe bicicleta :-)
    Lasand gluma la o parte, eu n-am vazut pe niciun om fericit ca banca i-a luat casa, ca nu are bani de mancare pentru copii sau nu isi permite sa isi cumpere medicamentele de care are nevoie. In ziua de azi, pana si sanatatea se poate cumpara cu bani. Nu e frumos ce spun, dar e cat se poate de real. Da, banii nu aduc fericirea insa aduc liniste...zic eu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) pe bicicleta e inca bine, pe jos e si mai nashpa.
      da, e expresia aia mult prea des intalnita, ca mai bine sarac, dar sanatos. o fi adevarat, dar sa nu uitam ca cei fara bani se imbolnavesc mult mai des decat cei cu bani, pentru ca se ingrijesc mai putin, clar. Plus ca banul iti da libertate, libertatea de a alege, libertatea de a decide. Nu o aduce fericirea, dar intre a fi o nefericita bogata si o nefericita saraca ... o aleg pe prima :)), clar!. Macar am confort :)). Oricum oamenii nu sunt niciodata pe deplin fericiti, mereu le lipseste ceva.

      Ștergere
  2. Totusi, daca n-ai pat nu te prea poti odihni, deci banii vor fi mijloc...E important sa facem din ei mijloc nu scop. Scopul in viata nu e de a castiga multi bani...ci de a castiga bani pentru a trai decent. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din fericire...nu toti vom ajunge sefi :)) asa ca nu avem de ce sa ne facem griji ca vom avea prea multi bani, cel putin eu ma simt asa =))

      Ștergere
  3. Acum 20 si ceva de ani ti-as fi spus ca nu tin la bani, vreau fericire! Cu varsta am devenit mai inteleapta si nu mai vorbesc gratuitati de genul acesta. Pentru ca am constatat ca lipsa sau perspectiva lipsei banilor imi da fiori reci pe sira spinarii si intru in panica ori de cate ori vad cum cheltui mai mult decat trebuie... Asa ca panseul e frumos, dar nu sanatos. Parerea mea de bugetar!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Parerea ta de bugetar e buna. Si sanatoasa. Fericirea trece si ea prin stomac, ca si iubirea. Poate o fi avut sens in alte timpuri, dar in ce ne zbatem noi azi, ma indoiesc ca are aplicabilitate

      Ștergere
  4. Vorba aia - banii n-aduc fericirea, dar te ajută să întreții iubirea :)) Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. De acord. Dacă ai bani, oricât eşti de penibil, nu suferi nici de foame, nici de lipsuri. Simţul ridicolului îţi lipseşte sau, dacă îl ai, se diluează cu timpul, devenind atât de pal de parcă n-ar fi .
    Am prins în seara asta a 450-a împăcare a lui Bahmu cu Prigoană. Cei ce-i judecă o fac cu jumătate de gură. Am prins şi împăcarea lui Mihai Albu cu nevasta (parcă Iulia), mândra posesoare a unei găini. Ştiai? Muierea defilează prin Bucureşti cu găina în braţe. Nu se desparte de găină sub nicio formă. Sper că nu-ţi imaginezi că a trimis-o cineva să se caute la cap, de nebună, deşi chiar ar trebui. Nu. E "excentrică". Serios? Şi dacă defilam eu sau tu în oraş cu găina asupra noastră tot excentrice eram?... :))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiam de tzacaniata aia cu gaina :))) am vazut pe la stiri, parca. Aia a fost o inchipuita de cand s-a maritat cu Albu, ... atunci am vazut-o eu prima data. e atat de proasta de iti vine rau, dar de fudula nu o intrece nici dracu', asa ca sa confirme regula aia cu prostul daca nu-i fudul...
      Da, banul iti da toate acele libertati de care zici tu. Nu mai esti nebuna orice ai face, daca ai bani, esti cool =)))

      Ștergere
    2. =)) sa inteleg ca pe tine nu te incearca astfel de sentimente ... nobile =)). Vrei o gaina? :D fac un efort

      Ștergere
    3. Tina, nu avem ce sa facem. Dara ne-a prins! :))))

      Ștergere
    4. Ai de gand sa o furam de la Iulia? Sau de unde gaina, ca noi suntem sarace?? :)))))))))))

      Ștergere
    5. Din toata saracia ... om gasi de o gaina, daca nu o fi prea pretentioasa sa vrea vreuna de soi. la furat nu ma bag ca nu am chef de puscarie pentru o parlita de gaina :))).

      Ștergere
  6. Cineva demult, recomanda sa facem banul sclavul nostru, nu sa-i devenim sclav... Horatiu se chema tipul...si zicea cam asa: "Banii adunati te slujesc ca un sclav sau iti poruncesc precum un rege".
    Partial, chestia aia cu sanatatea, care-i mai buna decat toate, este adevarata; daca esti sanatos restul poate veni prin tine insuti, sigur mai trebuie si ceva noroc uneori si putina munca, dar si caracter de invingator, altfel viata te doboara rapid, si nu doar la noi, pretutindeni.

    RăspundețiȘtergere
  7. E un intreg ... arsenal necesar pentru a-ti fi bine in viata. Sigur, el difera de la persoana la persoana, sau chiar daca nu difera componentele, difera ordinea importantei.

    RăspundețiȘtergere
  8. Cand esti singur mai poti filozofa pe tema asta... Daca ai o familie, fara bani nu poti nici sa iesi afara din casa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact! Desi nici singur nu cred că îți arde prea mult de filozofat pe tema asta dacă nu ai un suport. Cei cu suport, da, își permit să fie un pic mai visători.

      Ștergere
  9. Vorba Andrei, banii n-aud fericirea, dar intretin iubirea :)) deci...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) pai si iubirea trece prin stomac, nu? Numai fluturii nu tin de foame.

      Ștergere