joi, 29 noiembrie 2012

Filme de văzut 5 - It happened one night


Din când în când mă pocnește dorul să văd filme de la începuturile cinematografiei. De data asta am văzut It happened one night (1934) cu Claudette Colbert și Clark Gable. Și mi-a plăcut. O comedie romanțioasă despre ”săraca” fată bogată care se mărită contra voinței tatălui, scapă din ”ghearele”părintești și fuge spre New York să fie împreună cu prea proaspătul soț. 
sursa foto
Cu banii numărați, călătorește cu autobuzul, încercând să se ferească de haita de detectivi particulari care sunt pe urmele ei. Și în autobuz îl întâlnește pe el, ziarist, morăcănos, miștocar și care nu îi menajează sub nici o formă ”prea sensibila educație”. Urmează o înșiruire de întâmplări care de care mai amuzante. Dar în toată nebunia aia de călătorie fără bani, cu bagaje furate, cu mitocani și neamuri proaste, el o protejează continuu, chiar dacă, inițial, aranjamentul fusese gen: ”Eu te ajut să ajungi la NewYork, tu îmi vinzi povestea ta pentru un articol la ziar.” Și mă tot minunam cum mi se par parcă venite din altă lume grija aia a lui și maniera de a trata femeile. Și am înțeles de ce. Nu era nimic direct, nimic vulgar, nimic camaraderesc, nimic mârlănesc, nimic tupeist, nimic ...”de la egal la egal, amical”. Era un fel de gingășie, protecție și era respect. Și da, par venite din altă lume comparat cu tipuri de comportament ce îmi invadează văzul și auzul la aproape orice pas. Bărbații au impresia că dacă nu o fac pe durii le pică galoanele sau ajung de râsul amicilor, iar femeile din dorința de prea multă egalitate ajung să fie bărbățoase, să își piardă din feminitate pe care o consideră demnă doar de minorosițe, pe care, de altfel, le disprețuiesc.
It happened one night e o poveste frumoasă, simplă, amuzantă, dinainte de a se liberaliza ”what a fuck”la Hollywood. Măcar din când în când și tot e bună câte o pauză de la poluare fonică și orori cotidiene.
 Vezi online aici (cu subtitrare).


11 comentarii:

  1. Da, as putea sa incerc si altceva. Dupa doua sezoane de serial cu zombie am nevoie de ceva de genul asta. merci!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) stiu cum e. eu am revazut primele 6 sezoane din Minti Criminale si parca mi s-a acrit. filmul asta pica bine.

      Ștergere
  2. Deci daca vad filmul si ma pocneste (iar) sentimentul ca in acele vremuri trebuia sa traiesc eu, sa vezi ce ma supar!! :))
    >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))si daca te pocneste oricum merita sa vezi filmul. e mai mult comedie decat romatza.

      Ștergere
  3. A fost si sirop, l-am vazut noaptea trecuta de pe la 3,30 la 5, daca nu ma insel. Mie mi-ar placea comedia daca s-ar insoti si cu siropul de-acolo in zilele noastre! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) da' vad ca chiar nu ai somn.:)) lasa nu mai visa tu frumos la combinatii miraculoase.simte-te bine vreo ora, cat tine filmul si nu mai visa cu zane, ca nu exista :) >:D<

      Ștergere
    2. Dar exista Printese! Cand ma vad atat de diferita de restul lumii, in loc sa ma precipit, imi zic: "deh, asa-s eu. Printesa". Si imi accept, cu resemnare mioritica, soarta. :))) Si nu de Print e nevoie, astia chiar ca au disparut ca dinozaurii, dar macar de picatura aia de cavalerism in care barbatul nu se concura cu femeia pentru acelasi titlu! Fi-r-ar sa fie de treaba!!

      Ștergere
    3. Printii au disparut ca dinozauri? :))))))))))))))) m-ai omorat cu asta, Printeso :)>:D< imi place spiritul asta pozitiv. ar trebui sa mi-l insusesc. ia sa imi predai cateva lectii :))

      Ștergere
    4. P.S: am mancat un "i" la dinozaurii :)) pe bune ca imi e foame

      Ștergere
  4. Am observat că, dacă noi nu ne răsfăţăm cu lucruri mici care ne fac plăcere, nimeni nu o va face în locul nostru. Făcând asta, asumându-ne mici plăceri nevinovate, devenim Prinţese.
    Ne construim cu atâta efort felia de fericire şi vin unii şi o răpesc într-o clipă. Şi nu din neatenţie, ci din răutate. Aşa că nu cred că autoflagelarea şi masochismul sunt soluţii. Nu pentru noi. Poate ar trebui să avem şi noi "mai ascuţite capeţii ăia" şi să îi (le?) îndreptăm spre cine trebuie, chiar dacă riscăm să îi (le?) transformăm în coarne. :)))))))
    Asta da lecţie de agramatism! Na! :))
    >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))))))) tu ai la indemana o adevarata enciclopedie de anagramatisme. ai de unde alege. si, da, ar trebui sa avem ... mai ascutite, capetii aia :))poate ii folosim pe post de sabii

      Ștergere