miercuri, 11 iulie 2012

Mi-e dor

”A mai trecut un an prin noi
A fost și soare, au fost și ploi”

Anul trecut pe vremea asta eram oarecum încrezătoare. Tocmai luasem o pauză de la grozăvii și respiram. N-a fost să fie pentru mult timp. Viața mă ține mereu în priză ca nu cumva să mă culc pe o ureche și să respir. Mi-e greu, mi-e tot mai greu să mă dau jos din pat, dimineața. Am din ce în ce mai puține motive. Și nu vorbesc acum de partea materială a vieții. Ci de sufletul meu. Simt că m-am pierdut undeva pe drum în această continuă alergătură după bani și confort, încât nu mă mai recunosc. Sunt din ce în ce mai puține lucrurile mărunte care îmi fac o adevărată plăcere. Cândva erau o mulțime, căci găseam frumusețea vieții în chestii mici, aparent lipsite de importanță, ca săritul din pat la primele ore ale zilei cu zâmbetul pe buze, de ziceai că plec în vacanță, nu la muncă, băutul cafelei în balcon, dimineața, cu picioarele cocoțate pe balustradă, înfofolită în pătura-poncho urmărind aburul cafelei în răcoarea dimineții, încântarea pe care o simțeam în suflet mergând pe stradă, bucurându-mi ochiul la vederea unei flori, la râsul unui copil, la forfota orașului, la mirosul de asfalt stropit dis de dimineață.
Mi-e dor să mai citesc o carte pe nerăsuflate, fără să mă uit ce am în farfurie, fără să mă intereseze cine stă lângă mine pe scaun, fără să mă intereseze dacă lumea crapă. Mi-e dor de pasiunea bolnavă de a fotografia tot ce mișcă încât pierdeam esențialul, de mirosul ierbii, de senzația fantastică a mersului desculță prin iarba plină de rouă, de durerea de fălci pe care o simțeam de la atâta zâmbet neconștientizat. Mi-e dor de nopțile de vară în care mă întorceam agale acasă, eu și câinii vagabonzi, numărând ecoul pașilor mei și lăsându-mă îmbătată de mirosul frunzelor. Mi-e dor de paharul de vin din balcon, după ce udam seara florile, de mirosul de pământ reavăn din ghivece, de aroma discretă a florilor mari de cactus de culoarea untului, care se deschideau numai noaptea. Mi-e dor de oglindirea lunii în ferestrele adormite, de liniștea nopții, de clinchetul clopoțeilor de vânt. Mi-e dor de mine.

10 comentarii:

  1. Esti nostalgica, Tina. Dar curios, si mie mi-e dor. Nu stiu daca de mine. De vremuri mai bune. Trecute sau viitoare...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hmm!nostalgica zici? nu stiu. stiu doar ca alerg dupa bani si nu mai am timp de chestiile care imi fac bine. parca nu mai sunt eu.

      Ștergere
  2. Fiecare dintre noi am simtit asta la un momendat, ca ne-am pierdut pe drum si parca nu ne mai recunoastem pe noi, cei ''vechi''. Acorda-ti putin timp in care sa faci numai ce-ti place, reia cateva din obiceiurile placute si incearca sa te bucuri cu adevarat de ele si sa le traiesti la intensitate maxima. Eu perioadele astea le numesc perioade albe. Uneori tin mai mult, alte ori mai putin, dar intotdeauna trec. Totul e trecator, depinde numai de noi sa scurtam sau sa marim timpul pe care o perioada il petrece in viata noastra.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mi-e teama ca ceva s-a schimbat si in mine, nu numai in jurul meu, desi cineva imi repeta cu obstinatie ca oamenii nu se schimba. eu cred ca se schimba. si cred ca noua eu nu mai gusta cu aceeasi pofta din lumea inconjuratoare.

      Ștergere
  3. "Lucrurile nu se schimba, oamenii da" - e citatul exact. Cred ca va trebui sa te accepti cu noua viziune despre viata. Cu noua perspectiva. Vei avea momente in care vei fi mai optimista, momente in care vei fi mai nostalgica. Si ce? Toate acele momente alcatuiesc "eul" pe care il reprezinti TU. Si e ceva important. Nu trebuie sa te sperie. Face parte din tine. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Avand in vedere faptul ca noua eu nu e doar rezultatul creatiei tale, ci si a "factorilor de mediu", sa sa ii numim asa, fie o accepti, resemnata, fie... te imbeti de necaz, si-apoi totul va parea roz. :)) Fii serioasa si linistita, nu ti se intampla nimic grav. S-a acumulat multa luciditate. Si luciditatea e echivalentul dramei...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) nici de imbatat nu ma pot imbata pentru ca sunt bolnava 3 zile dupa, pe putin. cel putin asa eram prin facultate cand am practicat sportul asta ultima data :))

      Ștergere
  5. eu am observat ca atunci cand sunt supusa la stres, rutina, intru intr-un fel de stare de "aparare" si ridic in jurul meu un perete astfel, imi reduc sensibilitatile fata de lucruri negative, un fel de tocire a simturilor insa partea proasta e ca tocirea are loc si pe partea de emotii pozitive: nu mai pot sa ma bucur , sa ma entuziasmez,sa simt placere... sunt ca un fel de robot.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. exact asa ma simt eu. ca un robot care nu iese din rutina zilnica. e programat sa faca un anume lucru si aia face. nu-l sensibilizeaza nimic pentru ca ... suruburile si piulitele nu se entuziasmeaza.
      inclin sa cred ca e zidul tau :) dar pe care nu l-am constientizat pana acum.

      Ștergere