sâmbătă, 1 septembrie 2012

Lipici ... la muște


Am râs cu lacrimi mai zilele trecute când îmi povestea o prietenă că a fost invitată la prânz de niște rude ale soțului, oameni cu pretenții și cu aere de persoane fine. Și ajungând ea acolo, pentru prima dată în vizită la respectivii, nu mai prididea să se uite în stânga și în dreapta căci mătușa și verișorii voiau să îi arate tot. Și piscina și mașina și mobila și grădina etc. Toate bune și frumoase. În sfârșit se liniștesc. Hai la masă! Intră în ”salonul” lor scump și excepțional și … i-a stat inima din bătaie. Deasupra mesei trona un … lipici de muște plin ochi de muște. Și ia Mari și mănâncă! Și-mi zicea:
- Cum dracului să mănânc, fato, cu chestia aia în fața mea? Aveam de ales: ori nu ridicam ochii din farfurie, ori nu mâncam. Băi, și mai era și deasupra mesei! Să fi fost în mama măsii în altă parte, dar nu deasupra mâncării.
Nu i-a mai trebuit mâncare. A dat vina pe sarcină, că nu se simte bine și că nu poate să mănânce.
Azi, mă duc în vizită la niște cunoscuți. Intru în casă. Rămân mască. De lustra din sufragerie atârna în toată splendoarea un lipici de muște aproape negru din cauza nenorocitelor dobitoace care își dăduseră acolo obștescul sfârșit. Să mor nu alta! M-am uitat în podea și mi-a devenit clar că o să analizez foarte în amănunt modelul covorului până ies de acolo. Întreb unde-i doamna casei.
- La bucătărie, răspunde soțul.
Ies în fugă spre bucătărie fericită că scap de lipici. Intru în bucătărie, dar brusc simt nevoia să fac stânga împrejur și să admir modelul covorului din sufragerie. Deasupra mesei din bucătărie trona mândru un lipici de muște … plin, atârnând până aproape deasupra farfuriilor. În gând îi zic ceva de dulce lui Mari. Cred că m-a blestemat că am râs de ea cu lacrimi. Cu stomacul în gât salut gazda și o întreb ce-a mai pus prin grădină ca să o scot afară din casă. La ieșirea din casa văd o perdea al cărei scop era, cred, să împiedice intrarea în casă a ghinionistelor muște, dar care era complet ridicată … n-am înțeles de ce și zău că nici n-am avut curiozitatea să întreb.
Și mă tot întrebam cum pot, Doamne, să mănânce cu zecile alea de muște în fața ochilor? Cum le intră mâncarea? Ok, sunt muște, toți știm asta, la casă mai multe decât la bloc, dar există perdele, există plase pe care le poți pune la geamuri și uși, există paletă de muște, dacă se mai rătăcește vreuna. (Paletă din aia de plastic, nu din aia electrică de le prăjește. Ce creier bolnav o mai fi inventat și grătarul ăla de fript muște? Trebuie să fie vreun demn urmaș al Inchiziției.) Chiar și lipiciul ăla nenorocit, dacă ții cu tot dinadinsul, dar nu deasupra mesei, nu în mijlocul casei să scoți ochii cui intră. Pune-l dracului într-un colț să nu sară în ochi, să nu te ia de gât sau să ți se lipească în păr așa cum s-a lipit în părul gazdei care nu mai știa cum să își dezlipească muștele din păr, vizibil jenat, dar nederanjat suficient cât să adopte o altfel de măsură. Penibil! Și grețos.

6 comentarii:

  1. aveam si eu lipici din asta=)) la tara dadeam mereu de el pe la o prietena...si la fel abia mancam.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cred ca trebuie stomac de fier ca sa poti manca cu chestia aia in fatza ochilor :))

      Ștergere
  2. Si bunicii mmei aveau din asta, locuiesc la sat si acolo e doldora de muste... eu cand mancam stateam si ma uitam la cate o musca cum isi dadea obstescul sfarsit, bazaia si zanganea de ti se facea mil...dar nu era deasupra mesei macar :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu stiu ca, de obicei, la casa, sunt mai multe muste. daca mai ai si ceva animale, e clar. daca nu ai tu, dar au vecinii ... esti la fel de mancat ca vin ele sa te viziteze si pe tine. dar sa pui chestia aia deasupra mesei ...
      uite ca nu mi-a trecut prin cap. poate era pusa special ca sa nu manance musafirii. pe vremurile astea de criza... :)))

      Ștergere
  3. Hai, tu, recunoaste, recunoaste ca de era paleta cu baterie... ca la gratar... :))))))))) Stai ca ma facusi sa rad, rau de tot. :))))))) Sa ne traiesti sanatoasa, ca frumos ai povestit!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ti-e dor de muste la gratar???? :):):) si-a schimbat tactica? :):):) ma bucur ca ti-am inseninat ziua.

    RăspundețiȘtergere