joi, 5 ianuarie 2012

Inconștiența cui?

Am văzut la știri cazul tânărului care a murit în accident la Constanța. Nu e primul caz de copii de bani gata care își găsesc sfârșitul din cauza vitezei excesive, în mașini cu prețul cărora muritorii de rând își pot cumpăra o casă. Stau și mă întreb, nu doar în cazul de față, ci de fiecare dată când zboară câte un idiot pe lângă mine de nici nu apuc să-i vad culoarea mașinii. Ce vrei să demonstrezi? Că ai mașină? Ok, o vedem mai bine dacă ne dai timp. Că poate mașina ta ce nu pot altele? Și unde ți-ai găsit să ne arăți? Pe DN-urile noastre care sunt ca vai de mama lor? Cât de idiot poți să fii să bagi piciorul în ea până la 200 de km la oră pe un drum din România? Ok, am înțeles, nu conștientizezi valoarea bunului, că n-ai muncit o oră în viața ta, ți-au pus totul pe tavă mămica și tăticul, ca să nu-i lipsească odorului ceva. Și benzina și țoalele de firmă si Rolexul și toate celelalte obiecte fără de care beizadelele de azi nu se pot duce nici măcar la wc. Nu ai noțiunea banului, că pică totul din cer. Dacă se strică tabla iți dă mămica alta. Dar, idiotule, nu ți-a spus nimeni că dacă ți se strică viața nu îți mai dă nici mama mămicii alta? Dacă nu te interesează că e posibil să mai circule pe acolo și alții care, în mod surprinzător pentru tine, sunt atât de idioți încât să respecte regulile, cel puțin gândește-te că nu ești zeu, crapi și tu la fel ca toată lumea. Și lași în urma ta părinți distruși care din ideea prostească de a nu trăi  odorul în lipsuri așa cum, poate, au trăit ei, au făcut din tine un trântor și un inconștient.

13 comentarii:

  1. Tina draga, eu inteleg perfect ce spui. Si sunt de acord cu tine. Dar si indivizii astia au circumstante atenuante. Ei HABAR NU AU ca se poate trai si altfel. Gandirea lor se rezuma la lumea lor. Sunt inchisi in ea, sunt prizonieri ai propriei gandiri, asa cum e ea, deformata, despre realitate.
    Nu stiu daca pot fi compatimiti. Ei nu au fost vreodata nedreptatiti la scoala: parintele nu doar s-a asigurat ca sunt tratati cum se cuvine, le-a asigurat si cele mai mari note. Educatia le-a fost asigurata de parinti. Aud profesori care spun: "A venit parintele si mi-a cerut ca eu sa ii predau ce am de predat. Pentru ca de educatie se ocupa ei. Parintii. Sa nu indraznesc sa intervin in personalitatea lor, care trebuie sa zboare".
    Si uite cum uneori nu zboara doar personalitatea. Mai zboara si copiii astia. Nu cred, sincer, ca sunt atat de vinovati cum sunt parintii lor. Niste inconstienti, iresponsabili si dusi cu pluta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Un pic ma atatat subiectul asta. Si vin oarecum in apararea acestor copii deoarece am intrat si eu in contact cu astfel de persoane si pot spune cu certitudine ca problemele lor sunt mult mai mari ca ale noastre "muritorii de rand" cm spui tu, sunt izolati in propria lor lume creata de proprii lor parinti, totusi protectori si atunci vine o nevoe clara de a evada si evadeaza cu ce au la indemana si se intampla ce se intampla. Totusi, zic eu ca nu rasfatarea e singura problema, conteaza mult si tipul de caracter, de exemplu eu n-am fost niciodata un om bogat si totusi n-am pus niciodata pret cu adevarat pe ce am si nici nu cred ca o sa pun vreodata pentru ca asa mi-e felul.
    In astfel de cazuri educatia nu prea-si face efectul zic eu. Tot timpul au fost extreme de care ne-am temut sau le-am admirat...

    RăspundețiȘtergere
  3. @Adi
    sunt izolati in propria lor lume... crezi ca i-ar respinge cineva daca ar incerca sa sa coboare printre pamanteni, sa interactioneze cu ei, sa vada si alta lume decat globul lor de cristal? sunt prea putini cei care au curiozitatea asta si sunt si mai putini cei care decid sa se piarda in multime.
    e adevarat, conteaza mult si tipul de caracter pentru ca, totusi, educatia primita nu te formeaza pe deplin. autoeducatia are un rol important. sa vezi, sa cantaresti, sa-ti formezi propriile pareri si modele.
    si mai cred ca nu rasfatul e cauza, ci absenta in viata lor, compensata cu bani.
    nu generaliezez, dar marea majoritate sunt asa. in lumea lor, dispretuitori, teribilisti si aroganti. pentru ca au impresia ca li se cuvine.
    cat despre tine ... vrei sa imi spui ca daca iti faci masina praf e ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic? s-a dus, s-a dus, si gata? chiar daca nu ai posibilitatea sa iei alta?

    RăspundețiȘtergere
  4. @Blue
    in parte, ar trebui sa repet unele chestii pe care i le-am spus lui Adi. cat despre scoala, a incetat de mult timp sa mai faca educatie. iar atata timp cat profesorul are numai obligatii, iar elevul numai drepturi, sa nu ne miram. si sa nu luam cazurile extreme, ca exista si profesori sariti, dar a fi dascal in Romania incepe din ce in ce mai mult sa semene cu o aventura in jungla. nu-i poti atinge in nici un fel. nici cu vorba, nici cu mana, nici cu nota. nu poti sa-i lasi corigenti ca trebuie sa raspunzi la sfarsit de an sau poate nu ti se mai reinnoieste contractul ca n-ai avut rezulatate sau iti zgarie masina, sau te lasa fara cauciucuri. asa ca nu ii lasi. trec toti! ca oile! ei stiu ca orice ar face, nu se intampla nimic. nici la scoala si nici acasa. si se comporta ca atare. si, da,educatia se incepe in familie, dar ...

    RăspundețiȘtergere
  5. Idiotul de la volan nu constientizeaza, pentru ca nu are cum. Ma intreb insa... parintii s-au tampit de tot? Ce mama dracului a fost in capul retardatului care a dat o masina atat de puternica pe mana unui...? Aaa, vrem sa demonstram ca suntem potenti... ca restul n-au decat sa moara de ciuda ca n-au si ei asa bijuterie in fata scarii...
    E in regula.
    Azi mi-am aruncat ochii pe un titlu de senzatie: de ziua ei, o fatuca a nu stiu carui parvenit, a primit de la parinti... silicoane... cadou. La 17 ani.

    Uraaaa! Ce popor minunat suntem! Ce concetateni rasati... cat rafinament! Stii ceva? Chiar sunt mandra ca traiesc in romania! Mai am de terminat cateva lucruri, si apoi... am plecat in Burkina Faso.
    De mandrie si fericire.

    RăspundețiȘtergere
  6. pai la 17 ani era exact ce-i lipsea: silicoane! la 18 o sa aiba o masina.
    Dara, am o intrebare... de ce tocmai Burkina Faso??? :)))

    RăspundețiȘtergere
  7. Despre respingere, exista si exista din partea ambelor parti fie ca vrem, fie ca nu. Pe de-o parte e aroganta si teribilismul totusi o caracteristica fireasca copiilor de bani gata iar pe partea astalalta e invidia si ignoranta o caracteristica lasata de comunisti pe care din pacate ne-am insusit-o destul de bine si greu putem scapa de ea. Totusi cred ca pot invata de la noi multe si in acceiasi masura putem invata si noi de la ei.
    Cat despre masina, am facut-o deja praf, de mai multe ori, a fost din banii mei si am pus suficient suflet in ea, i-am pus spoilere, jante aluminiu, folie, toba sport, muzica, mi-a fost draga, eram ca un negroteu ce se respecta dar am pierdu-to deja si nu am bani sa-mi iau alta si nici de la ai mei nu pot cere, asa ca astept pana o sa-mi pot lua alta. La urma urmei a fost doar o masina... Toti avem in noi capacitatea de a ne adapta la conditii noi. Mai grav e cand spui "la urma urmei a fost doar o femeie" si uite ca-am spus si asta... Ce-i asa mare lucru?
    Unii suntem claditi prin a trece nepasatori prin viata, altii suntem claditi spre a fi protectori si grijulii si nu e chiar asa da bine nici asa.
    God! cat am scris, nu stiu ce-i cu mine azi :)

    RăspundețiȘtergere
  8. @Adi
    :)) se pare ca te-am prins in zi productiva, azi. ai chef de scris :)
    Adi, ai dreptate cu invidia. asta se naste la ignoranti, din cauza ca nu sunt acceptati intr-o astfel de societate, ca le e refuzata compania celor cu bani.
    dar trebuie sa recunosti ca in marea lor majoritate aroganta celorlalti are ca singur fundament banii. sunt prosti gramada, dar aroganti. un om inteligent, fie el bogat sau sarac, e modest. modest nu ca se imbraca in trențe si merge cu tramvaiul 18, modest prin atitudine. impune prin prestanta, nu prin aroganta si tupeu. iar asta inseamna educatie si autoeducatie, adica exact ceea ce lipseste subiectilor nostri. si sa stii ca exista si astfel de bogati, care nu se cred zei doar pentru ca au bani. putini, dar sunt. eu am cunoscut.

    RăspundețiȘtergere
  9. Si eu am cunoscut astfel de bogati modesti Tina, tot respectul pt ei. Pana la urma totul se reduce la omenie indiferent de patura cu care te acoperi.

    RăspundețiȘtergere
  10. Tina, pentru ca numele tarii are rezonanta exotica. :D La fel de bine putea fi Burundi sau Somalia, dar parca nu suna atat de bine =))

    RăspundețiȘtergere
  11. ma gandeam eu ca nu pentru conditiile minunate pe care le ofera.:) la fel de bine suna si Eritrea,... daca vrei sa mai faci vreun voiaj :)))are, asa, rezonanta antica ... cultura =))

    RăspundețiȘtergere
  12. Te rog frumos! =)) Burkina Faso inseamna "tara cu locuitori onorabili"... sa zicem deci, ca as avea macar asta, pentru ca situatia economica e destul de asemanatoare cu cea a tarii noastre.
    Evident, ei au o scuza, la noi insa...


    P.S. Eritreea... mi-ai dat idei pentru urmatorul concediu. =))

    RăspundețiȘtergere
  13. =)) "tara cu locuitori onorabili"??? serios??? m-ai rupt! muream proasta. habar nu aveam.
    atunci la urmatorul concediu astept poze din Eritrea :)). du-te tu prima sa spui cum e =))

    RăspundețiȘtergere