marți, 10 ianuarie 2012

Zăpezile de altă dată

Lumea asta s-a întors cu susul în jos, cum spunea bunica mea, care nu ar fi folosit vreun cuvânt nelalocul lui pentru a exprima acel ”sus”. Poate cel mult să-i zică ”dos”. Iarna nu mai e iarnă, pare mai mult un soi de primăvară cu toate semnele de rigoare, iarba care începe să scoată capul, ghiocei de sezon și un soare vioi, chiar dacă e cu dinți, de multe ori. Suntem în ianuarie și zăpadă … ioc! Doar la munte mai vezi zapadă serioasă, în rest, dacă esti norocos, îi vezi culoarea o dată pe an.
Unde sunt zăpezile de altă dată când era totul alb și frumos, că acoperea zăpada atât de bine toate mizeriile și nenorocirea, când ieșeam seara la plimbare și părea că eram în povești, cu zgomot de clopoței de la vreo sanie trasă de cai ce trecea cu 2 romantici gângurind ca guguștiucii, când iluminatul public devenea difuz printre ramurile copacilor încărcate de zăpadă, când treceai pe sub câte un copac și aveai ”norocul” să se scuture vreo creangă tocmai în momentul ăla. 
Unde-i zăpada aia cu troiene de un metru pe marginea șoselei, cu circulație oprită, că cei de la dezăpezire erau iarăși luați pe nepregătite, ca de obicei. Nu mi-e dor de nervii pe care mi-i produce circulația pe timp de iarnă, dar parcă totuși aș prefera niște nervi din ăia dacă vin la pachet cu o bataie sănătoasă cu bulgări, cu oameni de zăpadă, care de care mai caraghioși, în funcție de puterea și simțul artistic al creatorilor, cu trotuare presărate de ghețușuri făcute de copii pe care scepticii le ocoleau cu mormăituri, iar curajoșii, cu sufletul încă tânăr, le foloseau cu stângăcie, spre dezaprobarea babelor care îi apostrofau că au dat în mintea copiilor sau a snobilor care pufneau dezgustați de atare comportament infantil.
Mi-e dor de iernile alea cu sănii și voci de copii până târziu în noapte, cu obraji rumeni și aromă de vin fiert cu scorțișoară.
 

8 comentarii:

  1. Zapezile de alta data s-au dus acolo unde s-au dus si primaverile frumoase(stropite de ploi vesele),verile fara calduri infernale si toamnele bogate si aurii.Majoritatea dintre noi ne facem ca nu bagam de seama cum se distruge Pamantul asta.Ca un exemplu eu turbez cand la meteo se spune ca ,la mijlocul lunii ianuarie,oe temperatura de +5-6 grade e ceva normal.

    RăspundețiȘtergere
  2. pai la meteo ne mint frumos ca sa nu ne panicam, sa nu ne vina alte idei dipa aia.
    Multumesc de vizita :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Zapezile de alta data sunt regretate de multa lume. Ma tem ca si daca zapezile ar fi ca alta data, inimile noastre s-au schimbat, si nu le-ar mai vedea la fel...

    RăspundețiȘtergere
  4. ne-am schimbat, e adevarat, dar nu cred ca nu ne-am mai bucura de ele. in special dupa atatia ani de pauza, ar fi bine venita o ninsoare serioasa.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu cred ca iernile alea din copilarie se vor intoarce pentru simplul fapt ca nu mai suntem copii si acum percepem lucrurile altfel.
    Daca dorul de zapada te doboara, iti recomand Predeal. Am fost ieri pe-acolo si era o zapada sa te dai cu sania pana nu mai poti :)

    RăspundețiȘtergere
  6. aaaaaa ai fost la munteeeeeee :)) bravo tie! eu cred ca si 80 de ani daca o sa am, tot ma dau cu sania cel putin o data pe iarna :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Te felicit daca reusesti. Mai ales anul asta, ca mai e putin pana la primavara (sper).

    RăspundețiȘtergere
  8. ei, eu o sa ma straaduiesc :)) acum ramane de vazut daca ajung la 80 de ani. am dubii.
    iarna fara zapada n-are nici un fason. frig si urat ... dar un pic de zapada schimba peisajul.

    RăspundețiȘtergere