sâmbătă, 6 august 2011

Filme de văzut 1 - The Spirit that can't be broken

Sunt mare amatoare de desene animate, desi nu mai sunt la varsta la care se vizioneaza, de obicei, astfel de productii. Poate ca e urmare a lipsei de desene animate din copilarie. Imi amintesc ca eram satula de acelesi si aceleasi desene repetate la nesfarsit, Mihaela, Balanel si Miaunel si Gopo. Erau, cred, singurele desene difuzate la tv in timpul copilariei mele.  Cel putin altele nu imi mai amintesc. Asa ca atunci cand am avut posibiliatatea am inceput sa recuperez. … si tot recuperez de vreo 20 si ceva de ani. Inca nu am terminat :). Am vazut aproape tot ce se putea vedea, indiferente de gen. Nu ma satur. Daca asta e semn de infantilitate … poate ca e, poate ca undeva in interior a ramas ceva din copilul de altadata care in mod normal ar fi trebuit sa creasca. Ei bine, se pare ca nu a crescut si nici nu il vad crescand prea curand. Dar nu ma dearanjeaza. Chiar mi-e drag. Sper sa fi pastrat inca ceva din inocenta copilariei. Face bine uneori.
Nu ar avea rost sa sa enumar ce mi-a placut. Ar fi prea multe. Stiu doar care este preferatul meu: Spirit - Stallion of the Cimarron. Nu am observat sa fi fost un mare succes, sa fi facut multa valva, desi e pacat. E o poveste uimitoare despre naivitate, curaj, prietenie, respect si mai ales despre libertate. Mi s-a parut extraordinara povestea, dar si realizarea, scenele, peisajele, actiunea. Intr-un cuvant: totul. Nu sunt deloc fan Brian Adams, cel care a compus (in colaborare) si interpretat coloana sonora, dar cred ca a facut o treaba extraordinara de data asta. Muzica lui nu insoteste doar imaginea, ci o completeaza, amplifica actiunea, ii da mai multa forta si creaza un impact puternic, rezulta o impletire perfecta de sunet si imagine care te agita si te calmeaza in functie de actiunea care se deruleaza in fata ochilor.
Spirit - Stallion of the Cimarron, a fost lansat in 2002 … acum o vesnicie :), dar ramane favoritul meu, si prezinta aventura unui mustang pe parcursul catorva ani, cu bune si cu rele, cu neprevazut si situatii critice, totul intr-un peisaj mirific. Si ca toate filmele americane, se termina cu bine. Lasa acolo  o poarta deschisa, o urma de speranta, ca si cum ar fi direct conectat la Cutia Pandorei.



Daca am starnit curiozitatea cuiva ... Link1
Parerea mea: merita vazut. E un desen animat pentru copilul din fiecare dintre noi, indiferent de varsta pe care o vedem cand ne uitam in buletin.

Un comentariu:

  1. Un desen animat deosebit. Se afla si in topul meu. Iti recomand si filmul animat "The Road to El Dorado" din anul (2000). Este o productie de buna calitate si relaxanta.

    RăspundețiȘtergere