luni, 11 iulie 2011

Mai bine singur decat ...

Intr-o zi ploua cu spume si nu aveam timp sa ajung acasa sa mananc asa ca intru intr-un restaurant. singura. femeie singura in restaurant ... hmm! toata lumea holbandu-se la tine. ca-n Romania. Nu pica prea bine. Dar cum am renuntat de mult la parerea lumii care e mai interesata de capra vecinului decat de a lor care moare de foame in ograda ... de ce nu. Doar nu era sa mor de foame din cauza lumii. Vine ospatarita, cer meniul. ea ma intreaba: "Mai asteptati pe cineva?" "Nu"- zic. Dupa care se apuca sa starnga paharele si ce era in plus pe masa spunandu-mi soptit: "Mai bine singura decat intr-o companie proasta". Am ras in hohote. Si pentru ca mi-a placut replica mi-am facut un obicei din a trece din cand in cand pe acolo. Singura sau insotita. Am observat ca replica era aceeasi pentru toti cei care veneau sa manace singuri. M-am intrebat daca era o modalitate de a-i face pe cei singuri sa simta confortabil si sa uite de privirile celor din jur care de fiecare data cand cineva intra isi lipeau ochii de usa. 
Dupa un timp a disparut. aparuse alta fata. Oare vreun singuratic sau mai degraba vreo singuratica s-o fi plans patronului de "impertinenta" angajatei? Mi-ar placea sa cred ca ea a gasit ceva mai bun.

2 comentarii:

  1. Ai ajuns sa descoperi in ce consta notiunea de "bine"? Bine permanent, ca de binele provizoriu dam cu totii, macar o clipa, zi de zi.
    PS: Scrii frumos. Ma bucur ca te-am descoperit.

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc pentru aprecieri si pentru vizita, Blue Sky. nu stiu cat de frumos scriu... cred ca depinde de stare si de subiect. in ultimul timp sunt cam in pana. cu ambele :)).
    cat despre bine ... inca mai caut.

    RăspundețiȘtergere